Lösningar för detaljhandeln
Integrerad Unified Commerce för återförsäljare
Detaljhandeln förändras snabbt och återförsäljare behöver kraftfulla, flexibla och skalbara system för att hänga med i snabbt föränderliga marknadssituationer. Utnyttja den perfekta blandningen av handel, personalisering och innehållskapacitet för att presentera dina produkter på bästa möjliga sätt.
DynamicWeb integreras med dina befintliga system och erbjuder flexibla, sömlösa lösningar som ansluts till nyckelapplikationer som LS Retail, ERP, PIM och CRM för att skalaen framgångsrik e-handel med avancerade detaljhandelsfunktioner som lojalitetsprogram, mobila utcheckningar och personliga erbjudanden i realtid samt kraftfulla produktledningssystem.
Dynamicweb ger dig möjlighet att framgångsrikt skala din e-handel.
Fördelar vi levererar till återförsäljare
Upptäck den flexibla DynamicWeb eCommerce Suite som kombinerar en användarvänlig design med funktioner som håller jämna steg med ständigt föränderliga marknads- och kundkrav. Vi identifierade de bästa funktionerna i detaljhandeln:
Integrerad Unified Commerce
Sann unified commerce skapar en friktionsfri handelsupplevelse som förenar e-handel och offlineverksamhet. I nära samarbete med LS Retail gör DynamicWeb det möjligt för återförsäljare att leverera en handelsupplevelse som överträffar kundernas förväntningar.
Anpassa kundresan
Använd explicita och implicita tillgängliga kunddata för att leverera personliga upplevelser som till exempel produktrekommendationer, för både nya och återkommande besökare. Leverera 1:1 meddelanden i rätt kanal vid rätt tidpunkt för att göra dina besökare till betalande kunder.
Click & Collect
Click and Collect är en viktig del av alla omnikanalshandelsstrategier. Varje steg av beställning och uppfyllelse är en möjlighet att glädja din kund. DynamicWeb gör det enkelt för dina kunder att köpa en vara online och hämta den i butik.
Återkommande kunder
Få ut det mesta av varje besök med en personlig produkt och köpupplevelse. Till exempel lockar ett lojalitetsprogram eller ett klubbmedlemskap inte bara nya kunder, utan det stimulerar också kunderna att upprepa köp.
Customer success story: BHG Department Stores
Adopting a customer-centric approach and eliminating channel silos by using a single commerce solution
BHG Singapore’s customer basket size grew by 17% coupled with a 3.5% increase in purchase conversion rate after implementing innovative customer solutions including virtual try-on, 'lift-and-learn' and mobile point-of-sale systems.
Fördelar för återförsäljare
Förbättra shoppingupplevelsen och öka din försäjlning med branschspecifika och försäjlningsdrivna funktioner.
Improve the shopping experience and increase your sales with industry-specific and sales-driven features.
På DynamicWeb gör vi, i nära samarbete med våra 300+ partners, det möjligt för återförsäljare att leverera bättre digitala kundupplevelser och att skala en framgångsrik e-handel genom vår molnbaserade eCommerce Suite med branschspecifika funktioner som:
Leverera personliga upplevelser
Du har möjligheten att leverera den bästa personliga produkt- och kundupplevelsen. Du kan till exempel använda de inbyggda presentkorten, detaljhandelskampanjer och kundlojalitetslösningar. Att ha alla dina CRM- och ERP-data kombinerade i en plattform gör att du kan automatisera och rikta dina meddelanden, innehåll och erbjudanden till varje unik besökare och/eller kund hos dig.
Hantera lätt och enkelt flera butikker
Möt dina kunder där de är och hantera alla dina webbshoppar från ett och samma ställe med multi-site management. LS Retail Nav / Central och DynamicWeb stödjer din internationella detaljhandelsexpansion med lokala språk, valutor, betalningsleverantörer, moms/försäljningsskatt och fraktmetoder. Acceptera alla de sätt som dina kunder vill betala, i butik, online och on-the-fly. DynamicWeb är integrerat med ledande betalningsleverantörer för en friktionsfri kassaupplevelse.
Släpp loss kraften i ditt ERP
DynamicWeb eCommerce är byggd för detaljhandeln och är mycket skalbar. Den integrerade ERP-lösningen synkroniserar viktiga detaljhandelsdata över din DynamicWeb-lösning och ditt ERP, såsom lager, detaljhandelspriser, försäljningsskatter, kunder med flera dotterbolag och på olika platser, såväl som huvudprodukter. Alla transaktioner i DynamicWeb motsvarar en finansiell transaktion i ditt affärssystem.
Skala din detaljhandelsverksamhet
DynamicWeb kan integreras med en lång lista av add-ons, inklusive integrationer med PIM, ERP och andra relevanta plattformar. Din lösning kan enkelt skalas för att stödja tusentals produkter och miljontals besökare. Det växer med ditt företag. DynamicWeb erbjuder snabba, säkra och skalbara lösningar. Vår molnbaserade lösning ger dig det bästa och mest pålitliga sättet att optimera din drifttid och undvika strul. Få tillgång till din programvara, hosting och övervakning från en leverantör med en single point of contact, vilket effektiviserar hela din lösning.
Få tillgång till nya kunder via marketplaces
DynamicWeb låter dig sälja var dina kunder än är - med enkla och säkra kopplingar till ett brett utbud av relevanta marknadsplatser för detaljhandeln. Om du redan har bestämt dig för att utöka dina försäljningskanaler och funderat på marknadsplatser som en del av din strategi, besök då DynamicWeb Marketplace. Till exempel integreras DynamicWeb med Channable som gör att din PIM- och e-handelsmiljö kan ansluta till över 2 500 marknadsplatser.
Inbyggd Click & Collect
Enligt GlobalData förväntas Click and Collect-marknaden öka med 55,6 % under de kommande fem åren och stå för 13,6 % av onlineförsäljningen 2023. Därför är Click and Collect en väsentlig del av alla omnikanalshandelsstrategier. Återförsäljare som har från en till hundratals butiker kan dra nytta av att erbjuda ett Click and Collect-alternativ. Det är verkligen fantastiskt vad ett lagerkontrollsystem och orderhantering kan göra för din omnichannel kundupplevelse. Den kombinerade lösningen mellan LS Retail och DynamicWeb gör det enkelt för dina kunder att köpa en vara online och hämta den i butik.
Ladda ner vårt senaste white paper
D2C e-handel inom tillverkning
Salesforce undersökte mer än 6 700 kunder och företagsköpare globalt och fann att 76 % av konsumenterna förväntar sig att företag förstår deras behov och förväntningar.
D2C affärsmodeller tillåter tillverkare att bygga direkta kundrelationer och leverera bästa möjliga produktupplevelse, och även att experimentera med försäljningsstrategier och intäktsmöjligheter som aldrig tidigare varit tillgängliga inom branschen. Och varför sker förändringar nu? Eftersom tillverkningsindustrin måste vänja sig vid externa förändringar och de ökande förväntningarna hos moderna konsumenter.