Lösningar för trädgård, jord- och skogsbruk

Enhetlig e-handel för trädgård, jord- och skogsbruk

Företag inom trädgård, jord- och skogsbruk har blivit digitala - genom utnyttjande av mer effektiva sätt att tillföra värde till försörjningskedjan och leverera på tidskänsliga löften.

DynamicWeb hjälper odlare, producenter och distributörer att sälja sina produkter snabbare, maximera intäkterna per avkastning och ge kunderna bättre beställningsmöjligheter.

DynamicWeb integreras med dina befintliga system och erbjuder flexibla, sömlösa lösningar som ansluts till nyckelapplikationer som ERP och CRM.

 

Skala upp din e-handel

Funktioner som passar odlare och producenter

Upptäck den flexibla DynamicWeb Commerce Suite som kombinerar användarvänlig design med funktioner som håller jämna steg med ständigt föränderliga marknadskrav. Vi har identifierat de främsta funktionerna för leverantörskedjor för trädgårdsodling, jord- och skogsbruk.

Leveransdatum-baserad beställning

Ge en onlineköpupplevelse som återspeglar dina kunders unika köpbehov, som till exempel att leta efter produkter efter leveransdatum, säsongsvariationer, blomningstid, funktioner, USDA Hardiness Zone och många fler. Aktivera omedelbar insyn i skördejusteringar, säsongsbetonade kampanjer, efterlevnadskrav och specialfraktalternativ.

Självbetjäning och flera kundvagnar

Gör det möjligt för kunder att jobba när och hur det passar dem samt att hantera flera beställningar samtdigt. Till exempel att köpa dagliga sortiment samtidigt som man bygger framtida beställningar för säsongsbetonade kampanjer. Ge grossistkunderna sin egen säkra portal för beställningssynlighet, ombeställning, betalningsvillkor, dokumentdelning och mer.

Använd data för att öka vinstmarginalerna

Uppkopplade system gör att du kan stödja hela produkt- och kundresan inklusive produktion, hemsida, marknadsföring, inköp, ERP och CRM. Utnyttja data från hela kundens livscykel och optimera din verksamhet baserat på välinformerade, datadrivna beslut.

Produktrekommendationer och kampanjer

Maximera din intäkt per avkastning med rekommendationer och kampanjer baserade på säsongsvariationer, kundbeteenden, köphistorik, geografi, kompleterrende produkter, lagernivåer och mycket mer.

Kundcase: McHutchison

B2B NAV e-handel med självbetjäning och kundspecifik prissättning

Kunderna lägger fler beställningar via webbplatsen. De kan själva justera sina öppna beställningar och använda rapporteringsmöjligheterna för att fatta affärsbeslut för framtida beställningar.

Skala och utöka dina försäljningskanaler

Driva digitalt - för odlare och producenter

Utöka dina försäjlningskanaler ocg ge kunderna möjlighet att köpa online.

Tillhandahåll rik produktinformation och dokumentation

Gör det möjligt för kunder att hitta och beställa produkter utifrån vilken produktinformation som helst, inklusive säsongsperioder, produktfunktioner, USDA Hardiness Zone, blomningstid, begränsningar och mycket mer. Stöd dina distributions- och återförsäljarnätverk med funktionerna "Hitta en återförsäljare" eller "Hitta en leverantör" för att vägleda slutkunder till dina produkter.

Släpp loss kraften i ditt ERP

DynamicWeb eCommerce Suite är byggd för att integreras med ditt affärssystem och andra back-end-system. Den integrerade ERP-lösningen synkroniserar nyckelförsäljnings- och kunddata över din DynamicWeb-lösning och din ERP, såsom lager, priser, moms, kunder med fler dotterbolag och på olika platser, såväl som huvudprodukter. Alla transaktioner i DynamicWeb motsvarar en finansiell transaktion i ditt affärssystem.

Gör det möjligt för kunderna att bättre planera, beställa och betala

Dina kunder behöver veta exakt vilka produkter de kan köpa, hur mycket och när. Med DynamicWeb kan köpare hitta produkter efter leveransdatum, se lager i realtid, få insyn i justeringar och planera bättre kring säsongsbetonade tidsramar. Gör det möjligt för dina kunder att undersöka och beställa när det passar dem, 24 timmer i dygnet, med komplett självbetjäning. Designa användarupplevelsen kring deras beställningskrav, oavsett om det är genom en kundvagn, rutnätsvy, kundportal eller digitalt beställningsformulär.

Koppla ihop system som stödjer hela kundresan

Genom att koppla ihop system från din webbplats, försäljningsorder, marknadsföring, ERP och CRM kan du tillhandahålla bättre och effektivare processer för både kunder och anställda. Gör det möjligt för kunder att engagere sig i ditt varumärke med relevanta och personliga upplevelser i realtid utan att behöva vänta på en säljare. Tillhandahålla kompletta självbetjäningsfunktioner som anpassade priser, ordersynlighet, leveransstatus, flexibla betaliningsmetoder och lagertillgänglighet.

Utöka dina försäjlnings- och marknadsföringsställen

Borta är de dagar då odlare och producenter uteslutande sålde till en handfull distributörer. Med e-handel kan bönder och odlare öppna sina dörrar till ytterligare marknader med en mer inbjudande och mer tillgänglig beställningsportal som är anpassad för varje kundtyp. Maximera din intäkt per avkastning genom att diversifiera din försäljningsverksamhet och sälja till alla typer av kunder, oavsett om de är distributörer, återförsäljare, restauranger eller slutkonsumenter.

Fatta datadrivna beslut och förbättra vinstmarginalerna

På grund av dess digitala natur släpper e-handel lös värdefulla nya nivåer av försäljning och kunddata. I samband med dina ERP- och CRM-lösningar får ditt företag synlighet över alla nivåer av verksamheten för att öka intäkterna från topplinjen och maximera vinstmarginalerna.

Kontakta oss

Har du frågor eller vill du ha en skräddarsydd demo?

 

Downloads

Få tillgång till gratis kunskap och inspiration.

 

On-demand webinars

Se tidigare webbinarinspelningar