Reservdelar & Utrustnings Portal
Låt dina kunder köpa rätt reservdelar när som helst
Med en e-handelslösning som levererar en reservdelsportal kan tillverkare och distributörer erbjuda besökarna säkerheten att välja rätt delar baserat på rik och korrekt produktdata.
Denna lösning förbättrar kundupplevelsen, minskar returnerade beställningar och ökar intäkterna.
Anledningar till varför
Varför du behöver en DynamicWeb reservdelsportal
DynamicWeb reservdelsportal är utformad för att möta dina affärsutmaningar när du hanterar och säljer tusentals reservdelar. Detta genom att tillhandahålla en lösning som förenklar processen för att leverera rik och korrekt produktdata som gör att kunderna kan hitta och beställa rätt reservdel.
Byggd på standardfunktionerna för eCommerce Suite med kapacitet designad för att sälja reservdelar. Med DynamicWebs PIM och integration till ERP-systemet är du redo att säkerställa korrekt och rik produktdata som gör att dina kunder kan hitta rätt produkt med rätt kundspecifikt pris.
Gör dig redo att öka intäkterna med onlinetjänster:
- Driva en lönsam tillväxt vid försäljning av reservdelar via en digital plattform för att nå maximal lönsamhet
- Accelerera digital transformation som drivs av e-handel, PIM och ERP
- Leverera en bättre produkt, service och kundupplevelse.
Självbetjänings portal för korrekta beställningar
Leverera en reservdelsportal för att ge dina kunder möjligheten att beställa rätt reservdelar online när som helst och var som helst. Att stärka dina kunder med självbetjäning och kundspecifika produkter och priser är nyckeln till att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer.
Digital assistans och support för dina säljare
Digitalisera din försäljningsstrategi och stödja dina säljare med en e-handelslösning designad för att hjälpa till att optimera och driva onlineförsäljning genom en digital beställningsplattform för reservdelar. Detta frigör tid för dina säljare till personliga möten och låter din kund hitta och köpa rätt reservdelar med lätthet.
Minska fel och minimera returorder
Att sälja reservdelar innebär ofta att driva en komplex verksamhet, men en reservdelsportal integrerad med ditt affärssystem och ett PIM-system förenklar din försäljningsprocess med reservdelar. Du kommer att uppleva intern effektivitet genom att tillhandahålla korrekt och rik produktdata som möjliggör rätt beställning.
Äkta B2B Commerce Cloud
Fokusera på din kärnverksamhet och lita på att din lösning alltid är igång. Att distribuera din e-handelslösning i DynamicWeb Cloud är det bästa och mest pålitliga sättet att optimera din drifttid.
Kundcase: Tysse
B2B e-handel och självbetjäningsportal för stöd till återförsäljare och kunder
Genom att ange ett serienummer får användaren en komplett produktionsbom från AX, - och möjlighet att köpa en önskad reservdel direkt från BOM (Bill Of Material). På så sätt kan Tysse garantera korrekta reservdelar varje gång! B2B-portalen har gett Tysse återförsäljare ett efterlängtat verktyg för att underlätta deras affärer med Tysse.
Speciellt framtagna och klara-att-använda funktionspaket för reservdelssäljare
Fördelar för reservdelssäljare
Ansluta dina system, minska tidskrävande uppgifter och sälj mer. Att ha en reservdelsportal stödjer din affärsprocess på olika sätt.
Gå online med ditt reservsdelskatalog
För företag som säljer reservdelar kan dina kunder när som helst söka efter och köpa rätt reservdel genom att förvandla ditt reservdelsproduktblad till en online beställningskatalog. Automatisera processerna för att skapa produktblad, prislistor, broshyrer och produktkataloger. Du kan också låta dina kunder, leverantörer eller anställda skapa sin katalog via din webbsida. Dessa sätt att erbjuda kunderna självbetjäning sparar dig för många timmar av att hantera förfrågningar om produktinformation och förbättrar yttlerligare dina services
Erbjud en digital beställningsplattform med självbetjäning
Förbättra din kundservice genom att tillhandahålla transparens med en lättanvänd digital beställningsplattform. Gläd dina kunder med självbetjäningserbjudanden som personliga priser, fakturor, leveransstatus, on- och offline orderhistorik. Du kan till och med ge dina kunder möjlighet att skapa beställningsmallar för att enkelt lägga till återkommande beställningar direkt i sina kundvagnar.
Fokusera på SEO-optimering och använd sökverktyg för webbplatser
Visste du att 30 %+ av alla besökare använder webbplatssökning på e-handelssajter? Och att dessa besökare vanligtvis konverterar 1,8 gånger mer än de besökare som använder alternativa former av navigering? Uppenbarligen är en nyckelfaktor för att leverera en bra användarupplevelse att optimera sökfunktionen på webbplatsen och därmed öka din onlineförsäljning. Dessutom kommer du även att optimera din webbplats för att förbättra din sökmotorrankning. En bättre sökmotorrankning hjälper ditt företag att växa och få nya potentiella kunder. DynamicWeb levererar verktyg som synonymer, stavningskontroll och pluralsökningar för att optimera webbplatssökning för att hjälpa kunder att hitta rätt produkter.
Rätt beställning - alltid!
Att tillhandahålla rätt information vid rätt tidpunkt påverkar direkt rätt köp. Detta resulterar i att man tar emot korrekta beställningar och minimerar returnerade beställningar. Med DynamicWeb arbetar du med din produktdata i PIM-systemet för att enkelt berika, validera och publicera din produktdata. Detta eliminerar mänskliga fel och minskar tidskrävande arbetsprocesser, vilket gynnar ditt företag med effektivitet och merförsäljning. Providing the right information at the right time directly influences the right purchase. This results in receiving accurate orders and minimizing returned orders. With DynamicWeb, you work with your product data in the PIM system to easily enrich, validate and publish your product data. This eliminates human errors and reduces time-consuming work processes, which benefits your business with efficiency and more sales.
Säkerställ korrekt produktdata vid rätt tidpunkt
Om du driver ett företag med till exempel säsongbaserade artiklar, produkter eller tjänster är din tajming för att distribuera ditt märkesmaterial allt. När DynamicWebs reservdelsportal är helt integrerad med ditt affärssystem och vårt PIM-system, låter den dig ta kontroll över din produktdata. Leverera korrekt och detaljerad produktinformation vid rätt tidpunkt, till exempel när en ny säsongskollektion är redo att lanseras. Med DynamicWeb PIM hanterar du när och vem som har behörighet till vilken information när som helst.
Skalbarhet - byggt för att växa med ditt företag
DynamicWebs molnbaserade lösningar kan dramatiskt minska organisationens kostnader och komplexitet för att sälja reservdelar. Eftersom DynamicWeb är en molnbaserad lösning behöver du inte oroa dig för kostnaden för hosting eller att underhålla servrar på plats. DynamicWeb eCommerce Suite är byggd för skalbarhet. Den integrerade ERP-lösningen synkroniserar nyckeldata över din DynamicWeb-lösning och din ERP, såsom lager, priser, moms, flerdotterbolagskunder och platser, såväl som huvudprodukter. Alla transaktioner i DynamicWeb motsvarar en finansiell transaktion i ditt affärssystem. Dessutom kan DynamicWeb integreras till en lång lista av add-ons, inklusive integrationer med PIM, ERP och andra relevanta plattformar.