Lösningar för grossisthandel

Utmärkt eCommerce Suite för grossisthandel

Grossister står inför en ständig kamp mot de externa förändringar som påverkar branschen, såsom nya marknadsaktörer, diversifiering av kanaler och förändrade kundförväntningar. För att möta de nya kraven behöver du funktioner som anpassad rapportering, omnichannel beställning och full insyn i ditt produktlager.

DynamicWeb integrerar med dina befintliga system och erbjuder flexibla lösningar som ger en friktionsfri köpupplevelse med rätt insikter för att leverera offerter och personliga erbjudanden.

 

100 % anpassningsbar e-handel

E-handels- och PIM-funktioner som passar grossister

Upptäck DynamicWeb Commerce Suite som accelererar digitala handelsmöjligheter och ger dig möjlighet att leverera en överlägsen kundupplevelse med större lönsamhet. Vi identifierade de bästa funktionerna i grossisthandeln:

Impersonation för B2B kunder

Ibland är din produktkatalog antingen komplex och/eller omfattande och du måste kunna stötta din kund i deras köp. För det har vi funktionen "imitation" som gör att du kan förfylla varukorgen åt kunden så att de har precis vad de behöver. Sedan kan de kolla och köpa när de är klara. Du får möjlighet att erbjuda det bästa av två världar; on- och offline!

Kundspecifik prissätning

En ERP-integrerad e-handelslösning ger dig möjlighet att visa anpassade priser och lager i realtid och ger även enkel tillgång till produktdata. Ta bort all komplexitet genom att använda ditt ERP som single-source-of-truth (SSOT) och upplev hur lätt det är att leverera personliga erbjudanden baserade på tillgängliga CRM- och ERP-data.

Kontroll av produkt data

För att leverera lätt-att-hitta, rik och korrekt produktdata är extremt viktigt. Du MÅSTE göra det möjligt för dina kunder att snabbt och effektivt hitta det de behöver. Det betyder att du måste ta kontroll över din produktinformation.

Äkta B2B Commerce Cloud

Fokusera på din kärnverksamhet och lita på att din lösning alltid är igång. Att distribuera din e-handelslösning i DynamicWeb Cloud är det bästa och mest pålitliga sättet att optimera din drifttid.

Customer success story: Toi-Toys

Achieving lightning fast, scalable product management

With DynamicWeb CMS and PIM, Toi-Toys is able to quickly add new product information, provide greater support to sales and marketing teams, all while remaining compliant with industry laws and regulations.

B2B & D2C funktioner för grossisthandel

Fördelar vi erbjuder grossister

Grossister upplever intensiva störningar. När konsumenternas beteende och förväntningar förändras måste B2B e-handelsledare ompröva sin strategi för att sälja online och fokusera på att skapa skräddarsydda digitala upplevelser som kommer att göra dem redo för långsiktig framgång.


På DynamicWeb gör vi det möjligt för grossister att leverera bättre digitala kundupplevelser och att skala en framgångsrik e-handel genom vår molnbaserade e-handelssvit med branschspecifika funktioner som:

Unika produktrekommendationer

Öka medvetenheten och försäljningen genom att leverera dynamiska datadrivna produktrekommendationer, kors- och merförsäljning till nya och befintliga kunder. Du kan till exempel använda de inbyggda kampanjerna och kunddata. Att ha alla dina CRM-, ERP- och PIM-data kombinerade i en plattform gör att du kan automatisera och rikta dina meddelanden, innehåll och erbjudanden till varje unik besökare och/eller kund hos dig. DynamicWebs eCommerce Suite erbjuder inbyggd PIM för att effektivisera och automatisera interna arbetsflöden och processer. Det har aldrig varit enklare att hantera din produktdata.

Kundspecifika tjänster

Leverera en överlägsen kundupplevelse genom att tillhandahålla transparens och lättanvända kundtjänster, såsom kundportaler med personliga priser, fakturor, leveransstatus samt on- och offline orderhistorik. Du kan till och med ge dina kunder möjlighet att skapa beställningsmallar för att enkelt lägga till återkommande beställningar direkt i sina kundvagnar. Med integration till ditt ERP, levererar du en positiv upplevelse genom att automatiskt meddela när slutsålda varor kommer att finnas i lager igen eller erbjuder liknande produkter för att maximera kundvagnens värde.

Detaljerad och korrekt produktinformation kommer att driva trafik och försäljning

Mer än 30 % av alla besökare använder sajtsökningen på webbshoppar. Dessa besökare konverterar vanligtvis 1,8 gånger mer än de besökare som använder alternativa former av navigering. En av de största utmaningarna för moderna e-handelsbutiker är dock att förstå kundernas beteende under deras besök på webbplatsen. En avgörande faktor för att leverera en bra användarupplevelse är att optimera sökfunktionen på webbplatsen och därmed öka din onlineförsäljning. DynamicWeb levererar verktyg som synonymer, stavningskontroll och pluralsökningar för att optimera webbplatssökning för att stödja kunder på deras köpsresa.

Utmärkt innehåll för kundlojalitet

Den fula sanningen på dagens e-handelsmarknad är att industrier växer fram och att du inte bara konkurrerar med dina kamrater, men också konkurrenter som onlinemarknadsplatser växer fram. För att konkurrera med Amazon kommer grossister att behöva mer än varukorgsfunktionaliteten. Här är innehållet som hjälper dig att sticka ut. Förutom teknisk produktinformation och specifikationsblad vill dina kunder med största sannolikhet ha andra användbara innehållsresurser som gör det möjligt för dem att utvärdera dina varor och bättre förstå varför de ska välja just dig och hur de får ut så mycket som möjligt av dina erbjudanden efter köpet. Och naturligtvis kommer fokus på innehållsmarknadsföring generera SEO-fördelarna som hjälper kunderna att hitta din webbplats i första hand.

Skalbarhet - byggt för att växa med ditt företag

DynamicWeb molnbaserade lösningar kan dramatiskt minska grossistföretagens kostnader och komplexitet. Eftersom vi är molnbaserade behöver du inte bära kostnaden för att vara värd och underhålla servrar på plats. DynamicWeb Commerce Suite är byggd för grossistbranschen och är mycket skalbar. Den integrerade ERP-lösningen synkroniserar nyckeldata över din DynamicWeb-lösning och din ERP, såsom lager, priser, moms, kunder med flera dotterbolag och platser, såväl som huvudprodukter. Alla transaktioner i DynamicWeb motsvarar en finansiell transaktion i ditt affärssystem. Dessutom kan DynamicWeb integreras i en lång rad tillägg, inklusive integrationer med PIM, ERP och andra relevanta plattformar. Besök DynamicWeb Marketplace för att veta mer.

Fullständig självbetjänings kundportal

Visa kundspecifika priser, fakturor, leveransstatus, on- och offline orderhistorik med omfattande produktinformation. Låt kunderna skapa beställningsmallar för att enkelt lägga till återkommande beställningar direkt i sina kundvagnar. Informera när slutsålda varor kommer att finnas i lager igen eller erbjuda liknande produkter för att maximera kundvagnens värde. Med andra ord, ge dina kunder möjlighet att interagera med ditt företag hur och när de vill. Med tät integration till ditt ERP-system kommer du enkelt att kunna överföra de komplexa prisstrukturerna som är inbyggda i ditt ERP till din onlineförsäljningsmiljö. DynamicWebs plattform levererar en ERP-integrerad e-handelslösning som ger dig möjlighet att börja sälja med ett fullt fungerande skyltfönster som fungerar på alla enheter hela tiden.

Ha full koll på dina kunders digitala köpbeteende

Varför du behöver mer än bara en kundvagn

Precis som när B2B-köpare handlar via distributörer som Amazon förväntar de sig digitala tjänster när de gör affärer med dig. Att ha en e-handelssida med en "Köp nu"-knapp och en kundvagn räcker inte för att tilfredsställa alla kunder som är vana vid omfattande självbetjäning och personlig upplevelse när de handlar online. 

Vi guidar dig, steg-för-steg, om hur du levererar mer än en kundvagn.

Kontakta oss

Har du frågor eller vill du ha en skräddarsydd demo?

 

Downloads

Få tillgång till gratis kunskap och inspiration.

 

On-demand webinars

Se tidigare webbinarinspelningar

 

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing