5 ways to generate more leads from your digital activities
Ladda ner detta white paper och lär dig hur du leder till mer trafik och förbättrar konverteringar genom att utnyttja innehållet i fem enkla steg.
Varje marknadsförare vet vikten av effektiv leadsgenerering och försöker kontinuerligt driva mer trafik till de digitala plattformarna för att öka konverteringarna. Detta innebär att man tänker kreativt samtidigt som man testar nya annonsplattformar och tekniker för att hitta nya och effektiva sätt att generera fler potentiella kunder.
Många av dessa tekniker är relaterade till innehåll och kombinationen är känd som Content Marketing. Centralt i detta tillvägagångssätt är att du använder innehåll för att generera trafik samtidigt som du skaffar information om besökarna. Det slutliga målet är naturligtvis att förvandla de anonyma besökarna till identifierade leads.
För att hjälpa dig generera fler leads från dina Content Marketing-insatser har vi samlat och beskrivit 5 tekniker som har visat sig vara effektiva:
- blogginlägg
- landningssidor
- white papers
- sociala media
- split tests
Använd detta white paper som inspiration för hur du kan utnyttja och återanvända ditt innehåll för att driva mer trafik och identifiera fler potentiella kunder.