Boost sales with B2B lead generation from your website
Effektiv generering av leads är avgörande för de flesta B2B-företag och har stor inverkan på försäljningskostnaden. Med rätt leadgenereringsformel kan marknadsföringsteamet stödja säljteamet med relevanta leads och lägre försäljningskostnader.
Många B2B-företag har redan insett detta och använder olika traditionella metoder i sin leadgenerering. Dessa aktiviteter inkluderar telemarketing, direktreklam, onlineannonsering och kampanjer.
Det finns dock fortfarande några som verkar försumma den effektiva användningen av sin egen webbplats, vilket innebär att de misslyckas med att utnyttja den stora mängd kundleads som genereras genom den kontinuerliga webbplatstrafiken. Frågan är om något företag har råd att slarva bort detta på lång sikt?
Detta white paper ger en översikt över hur ett B2B-företag kan använda webbplatstrafik för att generera upp till 100 % fler leads från sin webbplats genom att övervaka besökarna på ett strukturerat sätt. Dessutom kan övervakningen av webbplatsen ge B2B-företag värdefull insikt om hur deras befintliga och potentiella kunder engagerar sig på webbplatsen.