B2B eCommerce Trends for 2022

Detta whitepaper är skapat av DynamicWeb och Sapio research. Vi har genomfört en undersökning av 450 B2B-företags digitala transformation och behov av en e-handelslösning runt om i världen.

Att få ut det mesta av e-handelssystem har blivit oerhört viktigt för företag de senaste åren, särskilt för B2B-företag.

I vissa kretsar kvarstår en myt att e-handel på något sätt är en nischsträvan för B2B-företag, men det blir allt tydligare att denna uppfattning är felaktig och föråldrad.

Tillväxten av B2B e-handel har också drivits på av pandemin, med företag som rapporterar en 33 % ökning av e-handelsförsäljningen idag jämfört med före covid-19 i genomsnitt.

Syftet med att ta fram denna rapport är att upptäcka exakt hur e-handel ger värde till B2B-organisationer: specifikt kring hur plattformar används för närvarande, investeringsplaner för framtiden och kund/leverantörsrelationer. I sin tur kommer denna insikt att ge beslutsfattare som ännu inte har utforskat e-handel i detalj att komma till ett välgrundat beslut om exakt vad den kan erbjuda deras B2B-organisation under 2022 och därefter.