Millarco International

Webbsida, B2B kundportal och outletshop med AX och DynamicWeb PIM, 3 000 produkter och 1 525 återförsäljare i 16 länder.

Med den nya DynamicWeb-lösningen har Millarco International nu B2B- och B2C-webbutiker integrerade med sitt affärssystem, Microsoft Dynamics AX. Den nya B2B-webbutiken har kundinloggning, vilket gör det möjligt att visa varje kund individuella priser hämtade direkt från affärssystemet.

Millarco är ett 100 % danskägt företag med mer än 30 års erfarenhet och över 3 000 säljbara artikelnummer i sitt sortiment, som omfattar allt från verktyg och beslag till trädgårdsredskap och grillutrustning för gör-det-själv-marknaden i hela Norden.

Utmaning

Millarco hade problem med att kontrollera sin produktinformation.

Millarco International hade redan en webbutik, men den var inte tillräckligt dynamisk för att möta deras behov.

De ägnade mycket tid åt att hantera användare, innehåll och prisändringar manuellt. Därför behövde de en ny, dynamisk plattform som kunde automatisera delar av processerna – enkelt, snabbt och tillförlitligt.

Lösning

Millarco stärker kvaliteten på produktinformationen med DynamicWeb PIM

Millarco har även fått DynamicWeb PIM (Product Information Management), som gör det möjligt att berika flera produkter samtidigt med foton, logotyper, text och andra typer av data från ett ställe. Det är mycket mer effektivt än den gamla metoden där varje produkt behövde redigeras individuellt.

Med den nya DynamicWeb-lösningen har Millarco International nu B2B- och B2C-webbutiker integrerade med sitt affärssystem, Microsoft Dynamics AX. Den nya B2B-webbutiken har kundinloggning, vilket gör det möjligt att visa varje kund individuella priser hämtade direkt från affärssystemet.

Millarco har även fått DynamicWeb PIM (Product Information Management), som gör det möjligt att berika flera produkter samtidigt med foton, logotyper, text och andra typer av data från ett ställe. Det är mycket mer effektivt än den gamla metoden där varje produkt behövde redigeras individuellt.

Dessutom löper en direkt och smidig integration från PIM till produktdataleverantören "Byggebasen", som ständigt säkerställer uppdaterad prisinformation och specifik produktinformation till järnaffärer och bygghandlare i hela Norden. Alla nödvändiga data är nu kombinerade och tillgängliga från en och samma plats.

Det är en väldigt dynamisk lösning. Vi är bortom de manuella processerna, och det gör det mycket, mycket enklare och mycket, mycket snabbare att vara kund hos oss.

Carsten Fonnesbæk - Marketing Manager, Millarco International
Resultat

Millarco har nått en högre grad av automatisering och kontroll

Med de nya automatiserade arbetsprocesserna har Millarco International besparat sig många manuella processer, vilket ger dem tid och fokus på att skapa ännu mer värde för sin verksamhet och för sina kunder. Säljavdelningen har nu mer tid över till att etablera nya kundrelationer och vårda de redan befintliga kundrelationerna.

Den nya DynamicWeb-lösningen har fått många positiva reaktioner för sin användarvänlighet, både från Millarco Internationals kunder och från de anställda som arbetar med lösningen internt.

Segment

B2B, B2C, PIM, Marketing, Distribution, Dynamics AX

Plats

Danmark, Sverige, Norge

Webbplats

Partner

twoday