Eva Solo
Globala Eva Solo framtidssäkrar med internationell varumärkesbutik i Swift
Ett globalt erkänt varumärke med innovativa designprodukter, verksamt i över 50 länder, presenterar en dynamisk internationell varumärkesbutiksplattform för inspirerande inköp och sömlösa webbshopstransaktioner.
Eva Solo är ett danskt familjeföretag, nu i fjärde generationen, som utvecklar och säljer innovativa och funktionella produkter för hemmet. Ursprungligen var Eva Solo känt för köksutrustning, men idag erbjuder företaget kvalitetsprodukter för hela hemmet.
The Challenge
Inspirationskälla och webbshop på nätet
Eva Solos globala genomslag och resan mot en sömlös upplevelse i varumärkesbutiken.
Eva Solo är ett erkänt varumärke vars produkter säljs i mer än 50 länder. Otaliga människor använder företagets prisbelönta designprodukter varje dag, antingen i köket eller någon annanstans i hemmet. Eva Solo ville ha en plattform som kunde fungera som en stark internationell varumärkesbutik. Webbplatsen ska fungera som en inspirationskälla så att besökarna kan förbereda sina inköp hos de många återförsäljare som erbjuder Eva Solos produkter. Samtidigt ville man säkerställa att det var enkelt för konsumenterna att göra direkta inköp via webbshoppen.
The Solution
Varumärken och e-handel kräver en solid plattform
Skräddarsydd funktionalitet, visuellt tilltalande och budgetvänlig flexibilitet.
Eva Solos nya webbplats bygger på en standardlösning från DynamicWeb. Den minimalt anpassade lösningen gav en idealisk kombination av tillförlitlig funktionalitet och en skräddarsydd, visuellt tilltalande design som bäst stödjer företagets varumärkesberättelse. Lösningens flexibla funktioner innebär att Eva Solo inte behöver avsätta omfattande budgetar och utvecklingstid för varje justering av teman och andra element.
The Result
Webbplats med hög grad av användarvänlighet
Eva Solos nya webbplats är en vacker och funktionell omnichannel-webbplats som uppfyller både besökarnas och företagets behov. Webbdesignen bygger därför på tre kärnvärden i Eva Solos varumärkes-DNA: estetik, enkelhet och funktionalitet, kompletterat med ett fjärde värde, affärsmannaskap. Webbdesignen balanserar på ett elegant sätt branding och handel, med estetiska miljöbilder och inspirerande ingångar som gradvis leder besökarna från inspiration till produktinformation och köp.
Resultatet är en webbplats som inte bara stärker Eva Solos omnikanalstrategi genom att stödja återförsäljarnas försäljningsarbete, utan som också fungerar som en effektiv försäljningskanal i sig själv. Användarvänligheten är av största vikt och det ska vara lika enkelt för besökarna som för Eva Solos sälj- och marknadsteam att navigera och använda systemet i sitt dagliga arbete.
Segment
B2B, B2C, Wholesale och Dynamics NAV
Location
Danmark
Website
Partners
Twoday