Duroc Machine Tool
Digital lösning som gör det möjlighet att konkurrera på ett effektivt sätt
Som den största leverantören av maskiner, automation, verktyg, service och support till bearbetningsindustrin i Norden och Baltikum är Duroc Machine Tool engagerade i att leverera "Simply better performance" och ge sina kunder möjlighet att optimera produktiviteten och uppnå operativ excellens.
Duroc Machine Tool är en ledande leverantör av bearbetningslösningar på sju marknader, inklusive Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen.
Utmaning
Duroc insåg att deras föråldrade digitala närvaro påverkade deras förmåga att konkurrera effektivt.
Trots ett stort antal produkter och många språk använde man inget PIM (Product Information Management) för att strukturera upp sin produktinformation, bilder och annan data.
Man hade även begränsad produktinformation och tillsammans med avsaknaden av omfattande innehåll på den tidigare webbplatsen ledde detta till missade möjligheter för lead-generering och kundengagemang.
Den tidigare lösningen var modifierad och utvecklad av en leverantör som gjorde den svårhanterlig, vilket resulterade i ineffektivt arbete för innehållsredaktörerna.
Lösning
Denna lösning utnyttjar DynamicWeb 9 och Swift, med stöd för åtta språk i CMS- och PIM-modulerna.
Med cirka 500 000 produktposter, inklusive språkversioner, varianter och alternativ, utnyttjar lösningen PIM kapacitet inom områden som indexering och sökfacetter. Genom att använda Swifts artikel- och bloggfunktioner kan Duroc engagera kunder med ett omfattande bibliotek av fallstudier och informativt innehåll.
Lösningen integreras sömlöst med ActiveCampaign för AI-driven leadhantering och Vloxq offertplattform för smidigare offertgenerering. Funktionaliteten förstärks ytterligare genom verktyg som Cookiebot, Leadfeeder och Sleeknotes, vilka alla hanteras via Google Tag Manager (GTM).
Resultat
Med den nya webbplatsen kan Duroc Machine Tool presentera hela sitt produktsortiment och kompletta erbjudande på ett mycket bättre sätt än tidigare.
Genom implementeringen av PIM (Product Information Management) har de kunnat lägga till mer produktinformation, tekniska data, dokument, videor osv.
PIM möjliggör också en gradvis presentation av fler produktvarianter och de många valmöjligheter som erbjuds. Det innebär att de nu kan hjälpa kunderna att komma betydligt längre i köpprocessen genom att göra det möjligt för dem att hitta lösningar för sina specifika behov.
Med den nya webbplatsen ligger Duroc redan långt före många konkurrenter på marknaden. De är fast beslutna att fortsätta driva på innovationen och har redan initierat planer för ytterligare förbättringar för att stärka denna ledning.

