Actona

B2B e-handelslösning med ROI på bara 6 månader, 8 000 produkter, 3 olika språk och 70 000 priser

Actonas nya DynamicWeb-lösning har integrerats med Actonas produktdatabas i Dynamics NAV. I och med det har det blivit enkelt för återförsäljarna att söka i hela produktkatalogen beståendes av mer än 8 000 produkter.

Actona Company är en möbeltillverkare med över 8 000 SKU:er som säljs över hela världen, med starkt fokus på USA och norra Europa.

Utmaning

Varje år producerar Actona mer än 1 700 000 stolar, 225 000 matbord, 370 000 soffor och 260 000 kontorsstolar.

Actona hade ett behov av att minska den tunga manuella arbetsprocessen som bestod i att underhålla och uppdatera sin omfattande hemsida och produktkatalog. De behövde göra det enkelt och tillgängligt för återförsäljarna att överblicka de många produkterna och hitta rätt prisinformation från ekonomisystemet, samt kunna generera kataloger med uppdaterade produkter och priser från återförsäljarens extranät.

Lösning

Actonas nya DynamicWeb-lösning har integrerats med Actonas produktdatabas i Dynamics NAV. I och med det har det blivit enkelt för återförsäljarna att söka i hela produktkatalogen beståendes av mer än 8 000 produkter.

Med så många produkter är det inte möjligt att underhålla och uppdatera en traditionell katalog. Därför erbjuder den nya lösningen med digital warehouse i PIM-systemet att återförsäljarna snabbt kan generera PDF-kataloger med valfria produkter.

Med integrationen mellan DynamicWeb e-handel och Dynamics NAV hålls priser och produktinformation på ett ställe, och informationen kan korspubliceras till kataloger, prislistor och återförsäljarextranät.

Resultat

Actonas lösning har gett betydande besparingar i form av resurser och återbetalningstiden på investeringen har varit 6 månader.

Lösningen minskar arbetsbelastningen på försäljningsavdelningen genom att se till att återförsäljarna kan betjäna sig själva med kataloger och uppdaterade prislistor, vilket som en positiv bieffekt också minskar risken för stavfel.

Vi har samlat 8 000 artikelnummer på 3 olika språk, 500 återförsäljare och 70 000 priser i en lösning, där produktionen av kataloger och prislistor är automatiserad. Lösningen är utan tvekan ett av de viktigaste verktygen för vår försäljningsavdelning, och återbetalningstiden för investeringen var endast 6 månader.

Charlotte V. Kristensen - Marketing Manager, Actona

Segment

B2B, Tillverkning, Dynamics NAV

Plats

Danmark

Partner

twoday