The Power Couple of PIM and eCommerce

Lär dig av praktiker och ledande Forrester-analytiker kraften i PIM i kombination med e-handel.

Omnikanalupplevelser och kundernas förväntningar har förändrat hur varumärken, återförsäljare och tillverkare interagerar med sina kunder - och de senaste åren har haft en drastisk inverkan på detta.

Högpresterande organisationer har påskyndat sin digitala omvandling och utnyttjar e-handel och PIM-teknik (Product Information Management) för att anpassa sig till förändrade marknadsrealiteter.

Hör från Forresters senioranalytiker Joe Cicman och Amanda LeClair hur Product Information Management och eCommerce kompletterar och berikar varandra. Låt produktdata driva produktupplevelsen, vilket resulterar i bättre handelsupplevelser med ökade resultat på sista raden.  

Lär dig av Rene de Vries, CEO och medgrundare & Katja Schaake, Online Marketing & PIM projektledare på Company Fits om hur de ger sina kunder möjlighet att erbjuda en bra medarbetarupplevelse när de beställer sina yrkeskläder / arbetskläder.  

Viktiga saker att ta med sig från detta webinar

  • Hör från ledande Forrester-analytiker om hur de uppfattar den nuvarande och framtida marknaden 
  • Hur PIM och e-handel stärker varandra och ökar resultatet på sista raden 
  • Hur personliga butiksfönster är en differentierande faktor på B2B-marknader för tillverkning 
  • Hur PIM används i kombination med appen "FitView" som ger en bättre shoppingupplevelse och minskar antalet returer och kassationer
  • Direkta lärdomar när du startar ditt nästa e-handelsprojekt