How a PIM and eCommerce investment accelerated the plush business
Ta reda på hur Nature Planet arbetar med B2B e-handel och varför de har lyckats.
Omnikanalupplevelser och kundförväntningar har förändrat hur varumärken, återförsäljare och tillverkare interagerar med kunder - och de senaste åren har drastiskt påverkat detta.
Hör från Forresters senioranalytiker Joe Cicman och Amanda LeClair hur Product Information Management och e-handel kompletterar och berikar varandra. Lär dig hur du kan få produktdata att driva produktupplevelsen, vilket resulterar i bättre handelsupplevelser med ökade resultat på sista raden.
Nature Planet är en av världens ledande designers och distributörer av kvalitetsprodukter för djurparker, akvarier, museer och familjeparker. Med över 1.200 B2B-kunder att betjäna letade de efter nya kanaler för att erbjuda bättre B2B-kundupplevelser och öka den interna effektiviteten så att Nature Planet kunde fortsätta den accelererande tillväxten.
Investeringen i Product Information Management och e-handel är ett strategiskt tillvägagångssätt för att vara en datadriven organisation som har starka tillväxtmål att nå.
Hör Nikolaj Bramsø, eCommerce Manager på Nature Planet, berätta om deras strategi för B2B-e-handel och deras framgångar under det senaste >1 året.