Future-proof your B2B eCommerce Strategy
Featuring Forrester & TricorBraun Flex
Mer än 30% av B2B-teknikinköparna gör redan sina första inköp via en digital kanal. Även om B2B-köpare i allt snabbare takt övergår till självbetjäning vill de ha interaktioner av högre kvalitet med säljarna före och efter transaktionen. Detta sätter press på försäljnings- och marknadsföringsteam att anpassa sig och på deras ofta komplexa teknikstackar för att hålla jämna steg.
I detta webinar kommer gästtalaren Joe Cicman, senioranalytiker på Forrester Research, att dela med sig av insikter om förändrade köppreferenser och e-handelns tillstånd för företag som säljer till företag.
TricorBraun Flex berättar om sin strategi för B2B-e-handel och hur en digital strategi har ökat deras försäljningsintäkter, förbättrat resultatet och ökat kundnöjdheten genom moderna handelsupplevelser. Mike Mead, Digital Marketing and eCommerce Professional, kommer att belysa de utmaningar som de stod inför innan de implementerade en eCommerce Suite, hur de närmade sig projektet och de fördelar som de har uppnått hittills.
Jørgen Bach, CEO på DynamicWeb North America, kommer att kortfattat gå in på komplexiteten i B2B-e-handel. Det (kostsamma) monster som kallas Frankenstack och fördelarna med att ha en Best of Suites-strategi.
Viktiga saker att ta med sig:
- Hur dina digitala kunder skiljer sig från dina traditionella kunder
- Hur du analyserar din produktportfölj och säljer rätt sak på rätt sätt
- Det nuvarande landskapet av B2B e-handelsteknologier och hur man identifierar vad som fungerar bäst för dig
- Se upp för Frankenstack och fördelarna med att ha en "best of suite"-strategi när du bygger din B2B-e-handelsstrategi
- Viktiga steg när du överväger att implementera en (ny) B2B e-handelsstrategi av en av dina kollegor, Mike Mead, Digital Marketing and eCommerce Professional på TricorBraun Flex