On-demand webinar
eCommerce for B2B wholesale: must-have features and best practices
Dagens kunder föredrar att handla digitalt, och B2B-grossisterna är nu ledande i utvecklingen. Precis som inom detaljhandeln drar B2B-grossistkunder stor nytta av de tids- och arbetsbesparingar som beställningar online innebär, med större insyn i orderstatus och betalningar.
Uppgifterna bekräftar det: B2B-e-handeln beräknas uppgå till 2,47 biljoner USD år 2026 enbart i USA, vilket är mer än dubbelt så mycket som den traditionella B2C-e-handeln. Och 73% av B2B-köparna är nu Millennials som har ett betydande inflytande i köpprocessen.
När det gäller B2B-e-handel är det avgörande för din framgång att erbjuda köpupplevelser som är skräddarsydda för professionella och vertikala krav. Effektiva beställningsprocesser, offerter online, kundspecifik prissättning, särskilda villkor och avancerad självbetjäning är bara några av de kritiska faktorer som dina kunder kan förvänta sig när de köper online.
Titta på detta webbseminarium på begäran bara för B2B-grossister och distributörer, där vi diskuterar fördelarna med e-handel, ROI och måste-ha-funktioner som används av framgångsrika grossistföretag som tog språnget.
Viktiga takeaways från webbseminariet:
- De mest erkända fördelarna för grossister och deras kunder
- Måste-ha B2B-funktioner och UX-rekommendationer
- Hantering och berikning av produktdata med PIM
- Framgångshistorier från kunder i den verkliga världen
- Demo av DynamicWeb