F&H

B2C e-handel med Dynamics AX och 9 varumärkessajter kopplade till en enda kundvagn

F&H beslutade att lansera en ny lösning som kan representera alla varumärken i en enda lösning för att optimera hanteringen av olika butiker.

F&H är den ledande grossisten av glas, köksutrustning, porslin och inredning i Skandinavien. Företaget förser några av de ledande fackhandlare och dagligvarukedjor på den skandinaviska marknaden med en lång rad välkända lokala varumärken som Rosti Mepal, Nuance, Södahl och Blomsterbergs.

Utmaning

Under de senaste tre åren har F&H lanserat en serie individuella e-handelswebbbutiker med ett varumärke i nära samarbete med DynamicWeb-partnern twoday Co3.

Det krävdes många manuella och dyra timmar att underhålla och uppdatera de enskilda butikerna, särskilt med tanke på att primärkunderna är identiska.

Följaktligen beslutade F&H att lansera en ny lösning som kan representera alla varumärken i en enda lösning för att optimera hanteringen av olika butiker.

Lösning

Utmaningen har lösts genom att samla alla webbutiker med ett varumärke i en enda DynamicWeb e-handelslösning med AX-integration, vilket gör att kunderna kan växla mellan alla varumärken - Blomsterbergs, Södahl, Rosti Mepal, Nuance, Soehnle, Holm, Severin, Jacob Jensen och Mads Stage. Kunderna kan kombinera produkter från olika märken i samma ordning.

Hela lösningen är kopplad till twoday Co3 Espresso-lösningen, baserad på DynamicWeb All-in-One Plattformen, som innehåller en serie standardmallar och verktyg för bästa praxis – inklusive integrerad e-handel, responsiv design och integration till ERP-system.

Resultat

Genom att använda DynamicWeb kan F&H nu hantera och optimera alla olika butiker från en och samma plattform. Användarvänligheten gör också att F&H klarar av att hantera 80 % av implementeringen utan någon 3:e parts assistans, vilket sparar mycket pengar och resurser.

Den nya e-handelslösningen har också gett vika för ytterligare kors- och merförsäljning mellan de olika varumärkena, eftersom kunderna kan bläddra mellan butiker med samma kundvagn. Utöver det lägger F&H nu mindre tid på att underhålla lösningen. Den tidigare installationen krävde en serie identiska uppdateringar och ändringar i nio olika butiker.

Allt hanteras nu i en enda lösning, vilket hjälper till att optimera de dagliga processerna. Dynamics AX-integrationen säkerställer att alla lager och priser är uppdaterade.

Segment

B2C, Marketing, Retail, Dynamics AX

Location

Denmark

Website

Partner

twoday Co3