Utmaning
Under de senaste tre åren har F&H lanserat en serie individuella e-handelswebbbutiker med ett varumärke i nära samarbete med DynamicWeb-partnern twoday Co3.
Det krävdes många manuella och dyra timmar att underhålla och uppdatera de enskilda butikerna, särskilt med tanke på att primärkunderna är identiska.
Följaktligen beslutade F&H att lansera en ny lösning som kan representera alla varumärken i en enda lösning för att optimera hanteringen av olika butiker.
Lösning
Utmaningen har lösts genom att samla alla webbutiker med ett varumärke i en enda DynamicWeb e-handelslösning med AX-integration, vilket gör att kunderna kan växla mellan alla varumärken - Blomsterbergs, Södahl, Rosti Mepal, Nuance, Soehnle, Holm, Severin, Jacob Jensen och Mads Stage. Kunderna kan kombinera produkter från olika märken i samma ordning.
Hela lösningen är kopplad till twoday Co3 Espresso-lösningen, baserad på DynamicWeb All-in-One Plattformen, som innehåller en serie standardmallar och verktyg för bästa praxis – inklusive integrerad e-handel, responsiv design och integration till ERP-system.
Resultat
Genom att använda DynamicWeb kan F&H nu hantera och optimera alla olika butiker från en och samma plattform. Användarvänligheten gör också att F&H klarar av att hantera 80 % av implementeringen utan någon 3:e parts assistans, vilket sparar mycket pengar och resurser.
Den nya e-handelslösningen har också gett vika för ytterligare kors- och merförsäljning mellan de olika varumärkena, eftersom kunderna kan bläddra mellan butiker med samma kundvagn. Utöver det lägger F&H nu mindre tid på att underhålla lösningen. Den tidigare installationen krävde en serie identiska uppdateringar och ändringar i nio olika butiker.
Allt hanteras nu i en enda lösning, vilket hjälper till att optimera de dagliga processerna. Dynamics AX-integrationen säkerställer att alla lager och priser är uppdaterade.

