Öka omsättningen genom att återaktivera övergivna varukorgar

White paper om hur du kan öka e-handelsintäkterna med 12% genom att återaktivera övergivna varukorgar.

Nya analyser visar att 67% av alla varukorgar överges utan genomförda transaktioner. Denna tendens inträffar medan online-företag ständigt försöker förbättra köpupplevelsen, till exempel genom att optimera landningssidor, införa prisstrategier och förbättra check out flöden. Frågan är varför vagnar är övergivna och ännu viktigare hur man återaktivera dem. 

Vår erfarenhet visar på att de övergivna kundvagnar är heta försäljningsmöjligheter, och att återaktivering kan förbättra totala intäkter för e-handel med upp till 12%. Online-företag bör därför överväga att återhämta förlorade försäljningsmöjligheter genom att genomföra automatiserade "övergiven varukog" e-mails till alla kunder som lämnar sin varukorg.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Download brochure

Download Magazine

Download brochure

Download Magazine