5 sätt att generera fler leads från dina digitala aktiviteter

Alla som jobbar med marknadsföring vet vikten av effektiv lead-generering, och försöker kontinuerligt driva mer trafik till de digitala plattformarna för att öka antalet leads. För att göra det måsta man tänka kreativt. Genom att testa nya annonser, plattformar och tekniker kan hitta nya och effektiva sätt att generera fler potentiella kunder.

Många av dessa tekniker är relaterade till innehållet, och kombinationen mellan marknadsföring och innehåll kallas Content Marketing. Centralt för denna metod är att du använder innehåll för att generera trafik och samtidigt skaffa information om besökarna. Det slutliga målet är givetvis att omvandla anonyma besökare till identifierade potentiella kunder.

För att hjälpa dig att generera fler leads med dina Content Marketing ansträngningar har vi samlat och beskrivit fem tekniker som har visat sig vara effektiva: Blogginlägg, landningssidor , white papers, sociala medier och split tester. Använd detta white paper som inspiration för hur du kan utnyttja och återanvända ditt innehåll för att driva mer trafik och identifiera fler potentiella kunder.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Download brochure

Download Magazine

Download brochure

Download Magazine