Pillivuyt
B2C e-handel med integration till Dynamics NAV för att förbättra både online- och fysisk försäljning
Nyckeln till lösningen är DynamicWeb, som används som ett Product Information Management (PIM)-system. Det ger en flexibel lösning som gör det möjligt för Pillivuyts redaktörer att enkelt förbättra produkter genom att lägga till nya marknadsförings- och SEO-initiativ.

Utmaning
Trots stolta traditioner har Pillivuyt alltid anpassat sig efter marknadens tendenser och behov. Som ett resultat av det har det 200 år gamla företaget de senaste åren påbörjat en omfattande digitaliseringsresa.
Men hur gör ett 200-årigt företag för att locka nya kunder digitalt, utan att kompromissa med varumärket? Många danskar äger redan Pillivuyts kvalitetsporslin, men företaget ville utöka sin räckvidd och förbättra sin varumärkeskännedom genom både nutida och traditionella försäljningskanaler på detaljhandelsmarknaden.
Företaget hade höga förväntningar på sin framtida digitala lösning och krävde att Pillivuyts kvalitetsupplevelse skulle förbli densamma online för att stödja varumärkesuppfattningen.
Lösning
För att skapa en ny och framgångsrik digital plattform för Pillivuyt gick DynamicWeb-partnern AKQA på en kreativ shoppingrunda i DynamicWebs All-in-One-verktygslåda. Resultatet blev en klassisk e-handelslösning som kan hantera produkter, produktgrupper och produktinformation.
Nyckeln till lösningen är DynamicWeb, som används som ett Product Information Management (PIM)-system. Det ger en flexibel lösning som gör det möjligt för Pillivuyts redaktörer att enkelt förbättra produkter genom att lägga till nya marknadsförings- och SEO-initiativ.
För att stärka flexibiliteten i lösningen har Pillivuyt och AKQA beslutat att använda items för att skapa en skräddarsydd och flexibel uppställning. Det gör lösningsredigeraren användarvänlig och tillåter redaktörerna att återanvända innehåll över stycken, sidor och webbplatser.
Pillivuyt och DIS/PLAY har använt DynamicWebs integrationsramverk för att samla in produkter och kunder från NAV på flera språk och med olika konton. Ramverket används också för att kartlägga olika dataintegrationer och repositories används för att förbättra dataflödet för sökningar med type-ahead. Det används för att visa sidor för Angular Framework och enkel inläsning av produktlistor.
Användarhanteringen används både för kunder och för hantering av återförsäljardata – inklusive kartläggning av återförsäljarplats. Dessutom nyttjar lösningen marknadsföringsverktygen för nyhetsbrev och kampanjer fullt ut.
Vi hade flera önskemål enligt vår nya digitala Pillivuyt-profil. Först ville vi bli mer synliga för våra kunder för att öka försäljningen. Samtidigt ville vi skapa mer trafik till de butiker som erbjuder Pillivuyt som en del av sitt sortiment. Det viktigaste är att vi måste kunna mäta den trafiken. Vi tror att DynamicWeb har hjälpt oss att uppnå alla våra mål och vi ser redan förbättringar och fördelar.
Resultat
Thuesen Jensen är det skandinaviska varumärkeshuset som ansvarar för försäljningen av Pillivuyt i de nordiska länderna. Vid det här laget kan de tydligt se förbättringarna som den nya digitala lösningen genererar.
Ett av de primära målen var att förbättra den responsiva designen och det mobila utseendet. Den mobila avvisningsfrekvensen har redan minskat med 25 %, vilket tydligt indikerar en positiv kundupplevelse på mobila enheter.
Varumärkesupplevelsen var en central punkt i utvecklingsprocessen och det har helt klart gett resultat. Den genomsnittliga användartiden som spenderas på webbplatsen har ökat med 15 % och avvisningsfrekvensen har sjunkit med 22 %. Det innebär att färre kunder lämnar sajten, de lägger mer tid på att utforska produkter och samla inspiration.
Pillivuyt behöver sälja produkter, både online och i butikerna. Som ett resultat kan lösningen underlätta inköpen i förhållande till den lokala återförsäljaren. Till exempel genom att visa återförsäljare i närheten, vilket har fått sajten "hitta din lokala återförsäljare" att klättra från nr. 27 till de tre översta sidorna i den nya lösningen.

